2010 d4d d/c audio system upgrade

Discuss modifications on your new shape Hilux here. 2005 till current. Also called the Vigo in other countries.
Post Reply
Digger
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 46
Joined: Sat May 19, 2012 8:28 am
Town: nelspruit
Vehicle: d4d d/c
Real Name: digby

2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Digger »

Does anyone know if it is possible to fit a usb port to the factory fitted 2010 raider audio system or must the system be replaced?If replaced can the 2012 system be simply plugged in?Have heard that the gps functions on these units aren't fully functional yet.Has anyone fitted something else that can be recommended? :?
User avatar
jacovisagie
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 48
Joined: Wed May 16, 2012 8:23 pm
Town: Calvinia
Vehicle: Toyota Hilux 2.5 d4d 4x4 intercooled & Chipped
Real Name: Jaco
Location: Calvinia

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by jacovisagie »

Digger. I bought this radio for a fortuner. It's a lot cheeper than the 2012 radio with the Nav etc. This radio also has Nav ,plays dvd , mp3 has a usb port and can also plays a ipod. Have a look at the link below. Regards Jaco

http://www.stopshop.co.za/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
pietpetoors
Moderator
Moderator
Posts: 10649
Joined: Thu May 17, 2007 9:12 pm
Town: Langebaan
Vehicle: 2.7 Hilux 4x4 DC
Real Name: Pieter
Club VHF Licence: X27
Contact:

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by pietpetoors »

Digby, look at the fine print of stopshop, apparently they do not hold stock. You pay them, they order it and you even have to pay the import duties and the courier fee. Problem is if something goes wrong you have to send it back to China

These units have been discussed here as well:
viewtopic.php?f=23&t=24221" onclick="window.open(this.href);return false;
Only Dead Fish Go With The Flow!
Image
1999 Hilux 2.7i 4x4 Raider DC with 3.4 Prado V6. Rear diff-lock, Bull Bar and rock sliders, 31" Cooper ST Maxx, Snorkel, Alu-Canopy, VHF Motorolla radio, West Coast Rust, Mikem Suspension, Ball Joint Spacers in front and Mikem extended shackles at the rear, 25watt LED Spots
Digger
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 46
Joined: Sat May 19, 2012 8:28 am
Town: nelspruit
Vehicle: d4d d/c
Real Name: digby

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Digger »

thanks guys,jaco i cant believe that unit only costs 2 k ,(an entry level hand held gps goes for that!!!)maybe i'm a sceptical for nothing.does the unit simply plug in/can you download SA maps/t4a maps etc?piet,all i really want is to be able to use a flashdrive and not cart cd's arround ,have a gps unit (quite happy with it!) :? :?
User avatar
jacovisagie
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 48
Joined: Wed May 16, 2012 8:23 pm
Town: Calvinia
Vehicle: Toyota Hilux 2.5 d4d 4x4 intercooled & Chipped
Real Name: Jaco
Location: Calvinia

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by jacovisagie »

Digger. You have to buy the Gps maps extra. I can confirm. It took a while (4 weeks) and you have to pay for everything but if I'm correct it cost me R5200-00 for everything. The maps and al the taxes etc. Everything is working fine. We'll have to see if something accurs.

Regards
User avatar
pietpetoors
Moderator
Moderator
Posts: 10649
Joined: Thu May 17, 2007 9:12 pm
Town: Langebaan
Vehicle: 2.7 Hilux 4x4 DC
Real Name: Pieter
Club VHF Licence: X27
Contact:

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by pietpetoors »

Thanx for that Jaco, so if I can supply it immediately and my price of R6,000.00 which already includes the maps and reverse camera and everything, and you have an address to send it back to when something goes wrong, then the extra R800.00 does not sound like much.
Only Dead Fish Go With The Flow!
Image
1999 Hilux 2.7i 4x4 Raider DC with 3.4 Prado V6. Rear diff-lock, Bull Bar and rock sliders, 31" Cooper ST Maxx, Snorkel, Alu-Canopy, VHF Motorolla radio, West Coast Rust, Mikem Suspension, Ball Joint Spacers in front and Mikem extended shackles at the rear, 25watt LED Spots
User avatar
Jaws
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 536
Joined: Fri Dec 14, 2007 11:41 am
Town: Sharonlea
Vehicle: 2009 D4D 4x4
Real Name: Herman

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Jaws »

Get this , works really well.

http://www.xcarlink.co.uk/product.php?p ... =11&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumbup:
Digger
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 46
Joined: Sat May 19, 2012 8:28 am
Town: nelspruit
Vehicle: d4d d/c
Real Name: digby

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Digger »

Herman,i think this is what i'm after!!have you installed one?cost/availablity?? :thumbup:
User avatar
Jaws
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 536
Joined: Fri Dec 14, 2007 11:41 am
Town: Sharonlea
Vehicle: 2009 D4D 4x4
Real Name: Herman

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Jaws »

Yes I got the iphone one with Bluetooth , plugs into the cd shuttle port. Steering controls also works. Bought one from the website was here in 3days and with the Bluetooth module it was under R1k
:thumbup:
ecomax
High Range 2WD
High Range 2WD
Posts: 12
Joined: Tue Feb 12, 2013 3:58 pm
Town: Mtunzini
Vehicle: Toyota Hilux
Real Name: Max

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by ecomax »

Cheers for the info - something I've been looking into!
WRKlingenberg
Newbie
Posts: 2
Joined: Tue Mar 05, 2013 9:34 pm
Town: Sasolburg
Vehicle: Hilux 3.0 D4D D/C A/T
Real Name: Waldo

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by WRKlingenberg »

Jaco,

If you have to rate the radio / gps system you bought out of 10 what will your answer be and why?

Im looking at buying one as well but i must agree with some of the people it sounds to good to be true?

Hope to hear from you soon
User avatar
jacovisagie
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 48
Joined: Wed May 16, 2012 8:23 pm
Town: Calvinia
Vehicle: Toyota Hilux 2.5 d4d 4x4 intercooled & Chipped
Real Name: Jaco
Location: Calvinia

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by jacovisagie »

I would say 8. Till now the radio did not give any problems. Evrything works 100%. I don't know if the other brands also has this problem but sometimes you cannot see on the radio because of the sun. Otherwise no problems. That only my opinion.
WRKlingenberg
Newbie
Posts: 2
Joined: Tue Mar 05, 2013 9:34 pm
Town: Sasolburg
Vehicle: Hilux 3.0 D4D D/C A/T
Real Name: Waldo

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by WRKlingenberg »

Okay great thx for the reply. So according to you its worthwile to buy one of those units?i just wanted a second opinion and get feedback directly from you.

Any suggestions before i decide to order?
User avatar
jacovisagie
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 48
Joined: Wed May 16, 2012 8:23 pm
Town: Calvinia
Vehicle: Toyota Hilux 2.5 d4d 4x4 intercooled & Chipped
Real Name: Jaco
Location: Calvinia

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by jacovisagie »

If I were you I'll also order the reverse camera with the unit. One of my friends put it in his Fortuner and it works very nice.
Mars
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
Posts: 1484
Joined: Mon May 07, 2012 12:33 pm
Town: Pretoria
Vehicle: Toyota Hilux Dakar 2.8 GD-6 DC 4X4
Real Name: Marnus
Location: Pretoria Oos
Contact:

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Mars »

jacovisagie wrote:Digger. I bought this radio for a fortuner. It's a lot cheeper than the 2012 radio with the Nav etc. This radio also has Nav ,plays dvd , mp3 has a usb port and can also plays a ipod. Have a look at the link below. Regards Jaco

http://www.stopshop.co.za/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hallo Jaco

Het jy hom self geinstalleer?
User avatar
jacovisagie
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 48
Joined: Wed May 16, 2012 8:23 pm
Town: Calvinia
Vehicle: Toyota Hilux 2.5 d4d 4x4 intercooled & Chipped
Real Name: Jaco
Location: Calvinia

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by jacovisagie »

Ja ek het hom self geinstalleer. Baie eenvoudig. Dit vat 'n tydjie. Ek weet daar was een draadjie wat ek erens moes grond of so iets. Kan nie lekker meer onthou nie, want doen jy dit nie gaan die dvd speler nie werk terwyl jy ry nie. Dis een of ander veiligheid meganisme. Ek praat onder koreksie. Dis al 'n tydjie terug wat ek dit gedoen het. Ek moes die arial draad se plug ook verander want die fortuner s'n lyk anders as die standaard arial plug. Jy gebruik ook die brackets van die oorspronklike radio om die nuwe een vas te sit. Verder was daar niks snaaks nie. Hoop jy kom reg Marnus
Mars
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
Posts: 1484
Joined: Mon May 07, 2012 12:33 pm
Town: Pretoria
Vehicle: Toyota Hilux Dakar 2.8 GD-6 DC 4X4
Real Name: Marnus
Location: Pretoria Oos
Contact:

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Mars »

Dankie Jaco. Was die inligting mbt die draadjie vervat in die installasie handleiding of hoe het jy daarvan uitgevind?
User avatar
jacovisagie
High Range 4WD
High Range 4WD
Posts: 48
Joined: Wed May 16, 2012 8:23 pm
Town: Calvinia
Vehicle: Toyota Hilux 2.5 d4d 4x4 intercooled & Chipped
Real Name: Jaco
Location: Calvinia

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by jacovisagie »

Ek het iemand in die Kaap gebel en hy het toe vir my gese daarvan. Al die drade is gemerk so jy kan nie 'n fout maak nie. Hoop jy kom reg.
Mars
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
Posts: 1484
Joined: Mon May 07, 2012 12:33 pm
Town: Pretoria
Vehicle: Toyota Hilux Dakar 2.8 GD-6 DC 4X4
Real Name: Marnus
Location: Pretoria Oos
Contact:

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Mars »

Dankie. Hierdie is eintlik vir my vrou se kar. My Lux is volgende op die lys.
Mars
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
Posts: 1484
Joined: Mon May 07, 2012 12:33 pm
Town: Pretoria
Vehicle: Toyota Hilux Dakar 2.8 GD-6 DC 4X4
Real Name: Marnus
Location: Pretoria Oos
Contact:

Re: 2010 d4d d/c audio system upgrade

Post by Mars »

Ek gee sommer bietjie terugvoer hier vir interssantheid. Ek het die eenheid deur stopshop bestel vir my vrou se Kia Sportage op die 10de April en het hom gister middag ontvang. Alles het presies gewerk soos hulle op hulle webtuiste sê. Die enigste haakplek wat veroorsaak het dat die eenheid nie al reeds op die 17de afgelewer was nie, was dat DHL daarop aangedring het dat ek BTW op die Randwaarde wat ek betaal het in Dollar waarde moet betaal. Ek kry dus eers 'n rekening van hulle vir R4060-00 vir BTW. Dit ten spyte daarvan dat Stopshop aan hulle 'n afskrif van die faktuur gestuur het wat duidelik die rand waarde aandui en boonop die korrekte dollar waarde met die hand ingeskryf. Na 'n paar e-posse is die saak reggestel.

Wat die eenheid aanbetref lyk dit baie goed gemaak. Die knoppies lyk en voel duursaam en die eenheid het 'n ongelooflike klomp "features". Daar is geen installasie instruksies nie maar die eenheid het verskeep met twee krag kabel klosse, moontlik vir verskillende modelle waarvan die een perfek gepas het. Weens die uitleg van die kar was dit baie maklik om die kabel vir die i-pod en die 3G modem deur te trek na die "cubby hole" toe. Die antenna vir die GPS was bietjie moeiliker maar ek het die paneel op die a-pilaar aan die passasierskant afgehaal en kon toe die kabel deur die dash kry en deurtrek na die radio toe. Die antenna is met monteer "tape" op die linker hoek gevorm deur die a-pilaar en die voorruit vasgeplak. Ek lees op die Internet dat baie ouens die antenna onder die dash monteer en dat die ontvangs daar steeds baie goed is aangesien die GPS sein deur plastiek gaan. Dit was nie nodig om een draad te las of een gat te boor nie.

Al wat oor was, was om die drade netjies te maak agter die radio en hom in te skuif en vas te maak. Mens gebruik ook hier die bracket van die ou radio. Als het perfek gepas. Toe is dit net vasbout en die trim panele terug druk. Dit het skaars twee ure gevat en dit sluit die tyd in wat ek op die Internet nagevors het waar om die GPS antenna te sit.

Die eenheid het 'n hengse klomp funksies. Met een installasie kry jy 'n geintegreerde Bluetooth kar stel wat perfek werk met my i-phone en my vrou se Blackberry, 'n GPS, 'n DVD speler, CD Speler, MP3 (en ander formate) speler, Analoog TV (vir solank dit nog hou), Radio, i-pod speler, "bluetooth audio streamer" en hy het my een 3G dongle opgetel en konnekteer ook op die Internet met 'n Internet Browser (wat bietjie van 'n foefie is omdat die skerm klein is maar die GPS kan dan plekke van belang en bestemmings op die Internet opsoek en dit werk goed). Ek het nog nie getoets of die DVD speel terwyl mens ry nie maar ek het nie 'n draadjie gesien wat gegrond moet word nie. Die draadjies is duidelik gemerk.

Dan kan hy nog 'n tru-kamera akkomodeer en eksterne monitors soos as mens vir die kinders skerms wil opsit agter die kopstutte. Sovêr is ek werklik beïndruk.
Post Reply

Return to “Late 2005 - 2016 Hilux (Gen 6 aka Vigo-shape)”