LESOTHO ADVENTURE and Outreach

Here you can post information of charities and charities in need or any good ideas you have on helping charities.
Post Reply
User avatar
Kagiso
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 377
Joined: Thu Nov 15, 2007 12:52 pm
Town: Benoni
Vehicle: Datsun SAFARI aka LOBO, Nissan Patrol GQ
Real Name: Mac

LESOTHO ADVENTURE and Outreach

Post by Kagiso »

Hallo Manne -- Lus vir bikki 4x4 in Lesothe se berge ???

Freddie de Waal doen Uitreike na n klein village dourrrrrr bo in die berge van Lesotho..
Hy vra hulp:

Oom Mac, hoop nie jy gee om nie, maar ek het hulp nodig.

Greetings Folks,

Some of you may be are aware that I run the Lesotho Mission team and its efforts in Lesotho. We have a village that we care for that is extremely remote (last we took people out there, everybody was screaming that it’s not even on T4A) However it is magnificently picturesque and the road in there is spectacularly beautiful. However it is not an extreme 4x4 route, unless it rains then it can get exciting. Anybody interested in seeing what we are about can visit our FB page: https://www.facebook.com/groups/lesothomission" onclick="window.open(this.href);return false;

However due to the remoteness of the village, it is desperately, desperately in need of assistance in upgrading what can only be described as the most heinous of schools. Due to its location we are unable to get a truck in there, with furniture. GPS co-ordinates for Solane’ (S 28°54'13.6" E028°34'41.2")

We are looking to plan a trip just to that village - to go and revamp the currently very broken and dilapidated furniture and buildings as far as possible. Primarily a bit of woodwork required.

We can probably comfortably take 15 - 20 vehicles, being totally self sufficient. Trailers are do-able, but will be tricky when wet. We will be camping in the village, so interaction with the locals is a given, come and experience true African hospitality. What we do require if you join us, is that you come with a willingness to make a difference, if you have power tools that can assist in getting the job done, please let us know and bring it along. If you know how to use your power tools, then we definitely need you.

We are looking at R400.00 per vehicle. This money will ALL be used on supplies for the upgrade of the school.

The trip is planned for 12 -15 March. There will be time for some self drive - exploratory 4x4ing. We have asked Ben Van Dyck to take care of the adventure travel stuff. There are no routes, so all routes will have to be discovered.

Thanks & Blessings

Freddie ( 082- five five oh-1614)
Outreach2Africa - In support of Missionaries of Africa: Helping God's children doing God's work.
on't bring God down to your level of faith ... bring your faith up to His level!
User avatar
Jaans
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 504
Joined: Sun Nov 21, 2010 4:39 pm
Town: Benoni
Vehicle: 2005 4L V6 DC Hilux; Pajero Sport 2.5 4x4 M/T
Real Name: Johannes

Re: LESOTHO ADVENTURE and Outreach

Post by Jaans »

As ek hier is sal ek kom help. Ek mag dalk oor see wees. Sodra ek weet sal ek se.

Groete
Jaans
1 Kor 1:18 " Die boodskap van die kruis van Christus is wel onsin vir die wat verlore gaan, maar vir ons wat gered word, is dit die krag van God."
User avatar
Kagiso
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 377
Joined: Thu Nov 15, 2007 12:52 pm
Town: Benoni
Vehicle: Datsun SAFARI aka LOBO, Nissan Patrol GQ
Real Name: Mac

Re: LESOTHO ADVENTURE and Outreach

Post by Kagiso »

Hallo Jaans -- Die een is bikki te naby aan ons Richtersveldt Uitreik so ek sal nie saam nie .. Hannes van Zyl gaan wel en hy moet nog boude op sy seats ook kry .. Wil jy dalk saam hom gaan en die Hi Lux spaaer .. OF maak jou seats ook vol en val in ..

Groete
OOm Mac
Outreach2Africa - In support of Missionaries of Africa: Helping God's children doing God's work.
on't bring God down to your level of faith ... bring your faith up to His level!
User avatar
Jaans
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 504
Joined: Sun Nov 21, 2010 4:39 pm
Town: Benoni
Vehicle: 2005 4L V6 DC Hilux; Pajero Sport 2.5 4x4 M/T
Real Name: Johannes

Re: LESOTHO ADVENTURE and Outreach

Post by Jaans »

Hi oom

As gevolg van werks verpligtinge sal ek dit nie kan maak nie.

Groete
Jaans
1 Kor 1:18 " Die boodskap van die kruis van Christus is wel onsin vir die wat verlore gaan, maar vir ons wat gered word, is dit die krag van God."
User avatar
Kagiso
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 377
Joined: Thu Nov 15, 2007 12:52 pm
Town: Benoni
Vehicle: Datsun SAFARI aka LOBO, Nissan Patrol GQ
Real Name: Mac

Re: LESOTHO ADVENTURE and Outreach

Post by Kagiso »

Geen probleen Jaans .. ek glo daar sal genoeg ander wees wat saam hulle gaan.
Ek gaan ook nie maak nie .. voorbereidings vir Richtersveldt Uitreik [ Hoe lyk dit ,, kom julle saam op die een ?]
Outreach2Africa - In support of Missionaries of Africa: Helping God's children doing God's work.
on't bring God down to your level of faith ... bring your faith up to His level!
User avatar
Jaans
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 504
Joined: Sun Nov 21, 2010 4:39 pm
Town: Benoni
Vehicle: 2005 4L V6 DC Hilux; Pajero Sport 2.5 4x4 M/T
Real Name: Johannes

Re: LESOTHO ADVENTURE and Outreach

Post by Jaans »

Ek sal dit ook nie maak nie. Sterkte en seen vir julle.
1 Kor 1:18 " Die boodskap van die kruis van Christus is wel onsin vir die wat verlore gaan, maar vir ons wat gered word, is dit die krag van God."
Post Reply

Return to “Community Responsibility”