Hilux 4x4 nou 2x4

Having problems with your vehicle? Or need advice on repairing or servicing your Hilux? This is the place to ask for help
Post Reply
User avatar
HiluxJunkie
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 378
Joined: Tue Sep 25, 2007 9:06 am
Town: Middelburg MP
Vehicle: 2001 Hilux DC 4x4 2.7i Raider
Real Name: Simon
Club VHF Licence: N15

Hilux 4x4 nou 2x4

Post by HiluxJunkie »

I sadly managed to get the almost impossible right due to driving my bakkie like an idiot !!!

I broke it !!!

While struggling to climb a steep hill with a couple of axle twisters the bakkie fell backwards while I was still having foot on on the board. And then a loud " klap " sound was heard and only the front wheels were turning.

Jacked it up and saw that the rear propshaft is turning but the rear wheels are not. Opened the rear diff oil level inspection plug and saw that the gears are actually turning and there is no funny sounds.

So what broke ????? One of the side shafts ????
2001 2.7i DC 4x4 Raider. REAL MEN FOLLOW JESUS AND STILL HAVE FUN!
ImageImageImageImageImage
User avatar
CasKru
Moderator
Moderator
Posts: 23956
Joined: Tue Dec 04, 2007 11:52 am
Town: Benoni
Vehicle: '94 Hilux Raider 2.4i (22RE) DC 4x4
Real Name: Cassie
Club VHF Licence: B15
Location: Rynfield

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by CasKru »

Sounds like a side shaft to me....

Do you have a diff lock and is it a imported or local axle?
To God be the glory
User avatar
ThysdJ
Moderator
Moderator
Posts: 16587
Joined: Wed Oct 24, 2007 7:31 am
Town: Brackenfell
Vehicle: 2010 Hilux D4D 3.0 D/C 4x4
Real Name: Thys
Club VHF Licence: HC102
Location: Brackenfell
Contact:

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by ThysdJ »

I concur with my friend Cassie here... sounds like a side-shaft to me too... I only ever heard that load "klap" noise coming from a Land Rover before, but by the way you describe it it sounds the same... :twisted: :twisted:
Thys de Jager
CEO and Refreshments Manager at Team Offroad.

2010 Hilux 3.0 D4D D/C 4x4 with GOMAD "Brood" Canopy. Tripod.
1997 Jeep Wrangler TJ 4.0 Sport. The original SFA. AGA... Gooi kole
email: thys@teamoffroad.co.za

Like Team Offroad on Facebook...
User avatar
Family_Dog
Moderator
Moderator
Posts: 12692
Joined: Tue May 22, 2007 10:09 am
Town: Klerksdorp
Vehicle: Hilux DC SFA, Hilux 2.7 DC, Hilux 2.7 SC, Prado 95 VX
Real Name: Eric
Club VHF Licence: HC101
Location: Klerksdorp, NW
Contact:

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Family_Dog »

Agreed. But be thankful, a sideshaft costs a lot less than a diff!


-F_D
Image

White Fang: 1999 2.7i DC Raider 4x4
Bull Dog: 1987 4Y-EFI 2.2 DC 4x4
Pra Dog: 1998 Prado VX 3.4
Hound Dog: 2000 2.7i SC 4x4


One Staffie, One Jack Russell, One Ring Neck Screecher, 17 Fish of questionable heritage


Image
User avatar
HiluxJunkie
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 378
Joined: Tue Sep 25, 2007 9:06 am
Town: Middelburg MP
Vehicle: 2001 Hilux DC 4x4 2.7i Raider
Real Name: Simon
Club VHF Licence: N15

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by HiluxJunkie »

Cas

It is the imported diff with no lockers.

Any idea how much this will set me back ?
2001 2.7i DC 4x4 Raider. REAL MEN FOLLOW JESUS AND STILL HAVE FUN!
ImageImageImageImageImage
User avatar
Riceburner
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 842
Joined: Wed Jul 11, 2007 12:15 pm
Town: JHB
Vehicle: D2 V8
Real Name: Darryl
Location: Mondeor

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Riceburner »

I have never heard of a import axel sideshaft breaking. Could be spider gears. Does your rear prop turn when in gear and the front hubs are unlocked?
User avatar
CasKru
Moderator
Moderator
Posts: 23956
Joined: Tue Dec 04, 2007 11:52 am
Town: Benoni
Vehicle: '94 Hilux Raider 2.4i (22RE) DC 4x4
Real Name: Cassie
Club VHF Licence: B15
Location: Rynfield

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by CasKru »

Riceburner wrote:I have never heard of a import axel sideshaft breaking. Could be spider gears. Does your rear prop turn when in gear and the front hubs are unlocked?
Exactly the reason why I asked which type of axle. But with anough force anything is possible.... (especially if you have 33" or bigger tyres fitted , with 31" very unlikely but not impossible)

Fortunately I've never needed to replace mine and don't have an idea what it's going to cost you. But like Daryl said. Maybe check a little further before you go and by a new side shaft. My money stays on the side shaft for now as you mentioned that you don't here any grinding noises etc when turning the wheel. m2cw
To God be the glory
User avatar
Riceburner
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 842
Joined: Wed Jul 11, 2007 12:15 pm
Town: JHB
Vehicle: D2 V8
Real Name: Darryl
Location: Mondeor

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Riceburner »

I have import sideshafts, I ran a 327 chevy with 35's and never busted a side shaft even when been wingat on the blacktop.
User avatar
HiluxJunkie
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 378
Joined: Tue Sep 25, 2007 9:06 am
Town: Middelburg MP
Vehicle: 2001 Hilux DC 4x4 2.7i Raider
Real Name: Simon
Club VHF Licence: N15

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by HiluxJunkie »

Took my Lux to our " 4x4 club mechanic" and he checked it out. I manage to break the left rear sideshaft.

So beware fellow Hilux Maniacs...............a Hilux can break if you try hard enough....... :oops:
2001 2.7i DC 4x4 Raider. REAL MEN FOLLOW JESUS AND STILL HAVE FUN!
ImageImageImageImageImage
User avatar
Riceburner
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 842
Joined: Wed Jul 11, 2007 12:15 pm
Town: JHB
Vehicle: D2 V8
Real Name: Darryl
Location: Mondeor

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Riceburner »

Wow :o: youre gifted, send us pics. While your trucks in the garage might aswell fit a locker and save yourself breakage for the future. :idea:
User avatar
CasKru
Moderator
Moderator
Posts: 23956
Joined: Tue Dec 04, 2007 11:52 am
Town: Benoni
Vehicle: '94 Hilux Raider 2.4i (22RE) DC 4x4
Real Name: Cassie
Club VHF Licence: B15
Location: Rynfield

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by CasKru »

HiluxJunkie wrote:Took my Lux to our " 4x4 club mechanic" and he checked it out. I manage to break the left rear sideshaft.

So beware fellow Hilux Maniacs...............a Hilux can break if you try hard enough....... :oops:
With enough force.... you can break anything :)

How much did the new shaft set you back?
To God be the glory
User avatar
HiluxJunkie
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 378
Joined: Tue Sep 25, 2007 9:06 am
Town: Middelburg MP
Vehicle: 2001 Hilux DC 4x4 2.7i Raider
Real Name: Simon
Club VHF Licence: N15

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by HiluxJunkie »

Do not know yet.
2001 2.7i DC 4x4 Raider. REAL MEN FOLLOW JESUS AND STILL HAVE FUN!
ImageImageImageImageImage
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Darryl

I broke a rear righthand sideshaft in Nov 2007 & front lefthand one in Feb this year and I wasn't even windgat. :twisted: . Got lockers f/r and 31" tyres. Explain that............... just my turn maybe. :(
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
User avatar
cprinsloo
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 859
Joined: Sun Jul 15, 2007 6:00 pm
Town: Nelspruit
Vehicle: 1998 D/C 4x4
Real Name: Chris
Club VHF Licence: X52
Location: Mpumalanga

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by cprinsloo »

Hi,

You will break a side shaft more easily with a locker(diff lock engaged), as you can transfer 100% of the engine torque to 1 sideshaft. With a normal open diff you can only transfer 50% of the torque to a sideshaft.

Cheers,

Chris
1998 Hilux D/C Lexus VVTi
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Hallo Chris

Ek sien ons twee bly sommer naby mekaar. Doen julle ouens trips elke maand/gereeld ? :D

Sommige mense reken jy breek weer 'n sideshaft makliker met 'n oop diff .

Ezere
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
User avatar
cprinsloo
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 859
Joined: Sun Jul 15, 2007 6:00 pm
Town: Nelspruit
Vehicle: 1998 D/C 4x4
Real Name: Chris
Club VHF Licence: X52
Location: Mpumalanga

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by cprinsloo »

Hi Ezere,

Man, ja, ons het 'n klub hier (Elands 4x4), die ouens ry nogal baie trails. Hulle was vandag weer Riverwild toe (ek was nie saam nie, bietjie ander goed gehad om te doen). Maar hier waar ek bly is nogal 'n hele paar SFA Hiluxe (Ngodwana), die goed wil net nie breek nie of ophou loop nie. Jy's omtrent net oor die berg.

Ja'k, wat die diffs aanbetref, mens kan ure daaroor praat. Ek het 'n boek wat dit redelik goed verduidelik, met prentjies, miskien moet ek scan en post. Sal maar kyk hoeveel ouens met my verskil!! :D :D

EK het baie lank terug 'n ou Cruiser gehad, wat se dif centre portion moeg was. Daai Cruiser side-shaft was ook feitlik onbreekbaar, ook nog nie veel gehoor van Hiluxe se sideshafts wat breek nie, maar met genoeg krag kan mens seker jou vinger in jou oor ook afbreek :D :D

Cheers,

Chris
1998 Hilux D/C Lexus VVTi
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Chris

Ek het nie eers hard gespeel nie. Die ouens reken die side shafts het miskien al voor die tyd gesuffer , dit het gelyk of die agterste een te warm gemaak is toe die eienaar voor my nuwe wheelbearings opgesit het.

Ek sal plan maak en 'n bietjie iemand kontak by julle klub. :D
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
User avatar
cprinsloo
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 859
Joined: Sun Jul 15, 2007 6:00 pm
Town: Nelspruit
Vehicle: 1998 D/C 4x4
Real Name: Chris
Club VHF Licence: X52
Location: Mpumalanga

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by cprinsloo »

Hi Ezere,

Eish, hitte is dodelik vir 'n sideshaft. 'n Vorige kollega van my was so slim om die "shrink collar" (wat's die woord presies?) sommer vas te spotweld aan die shaft. Daai shaft het onmiddelik gebreek. Sal jou die klub details volgende week van die werk af stuur.

Cheers,Chris
1998 Hilux D/C Lexus VVTi
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Dankie Chris. Ek sal dit waardeer. My e-mail is ezna@lantic.net of PM my.
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
BenHur
Monster Truck
Monster Truck
Posts: 5906
Joined: Fri May 18, 2007 7:12 pm
Town: Pretoria
Vehicle: '96 D/C Raider
Real Name: Bennie
Location: Doornpoort

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by BenHur »

Ja daar is 2 argumente in die sideshaft - locker gesprek. Wat chis sê van die 100% torque is waar maar die teenoorgestelde is ook waar in dat as jy met 'n oop dif ry moet jy soms meer gas gee en spin om deur 'n obstackle te kom en as een van jou wiele vinning draai en ewesklielik grip kry en ruk begin die sideshaft opwen. Hy kan dan net so ver opwen voordat hy breek. Die idea met 'n locker is om stadiger meer beheerst te ry omdat jy beter traksie het en so jou voertuig te spaar maar as jy 'n lockere in het kry jy baie keer daai vals sin van gerustheid en doendan obstackles wat jou voertuig weerens kan beskadig en wat jy liewer sou gelos het as jy nie 'n locker gahad het nie.

SO op die einde van die dag bly dit maar 'n geval van 6 van die een en 'n half dosyn van die ander.

Persoonlike mening:

Solid front axle met genoeg artikulasie en die regte bande en band druk het nie 'n difflock nodig in die meeste gevalle nie.
IFS het altyd 'n difflock nodig om op plekke te ry waar msste SFAs daarsonder kan gaan.
Drywer skill benodig in beide gevalle, maar wel so bietjie eksta met 'n oopdif SFA om regte lyne te kies ens.

Vir die meer chalanging obstackles is 'n difflock (of 2) altyd 'n bonus en sal dit jou kar spaar, maar ek het al meer as eenkeer gesien waar 'n skilled drywer met 'n oop diff SFA beter doen as 'n groentjie met al die beste driving aids.

Model of the story leer eers om sonder jou diflock te bestuur (gaan oefen saam met net een of 2 vriende wat nie vir jou sal lag as jy skaam is om foute voor baie mense te maak nie) en dan kan jy later 'n difflock gebruik om jou voertuig se vermoëns aan te vul en nie jou as bestuurder sin nie.
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Ek stem saam met meeste wat jy sê Bennie. Die belangrikste is seker dat die newbie eers sonder lockers moet leer bestuur, want leer hy bestuur met al die driving aids gaan hy 'n "false sense of security " ontwikkel. Hy dink dan hy kan alles kan regkry maar dis nie waar nie...........
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
BenHur
Monster Truck
Monster Truck
Posts: 5906
Joined: Fri May 18, 2007 7:12 pm
Town: Pretoria
Vehicle: '96 D/C Raider
Real Name: Bennie
Location: Doornpoort

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by BenHur »

Dis wat ek ook altyd sê leer eers bestuur sonder lockers, soos wat jy jou voertuig en sy limitasies leer ken, upgrade die suspension en tyres eers om by jou behoefte en driving styl te pas en die laaste mod wat jy doen is 'n locker. Maar op baie IFS kom die locker saam as standaard en in daai geval moet hom nie net sommer aanskakel nie (tensy jy in 'n ekso sensitiewe area ry nie), en leer eerse properse skills en try die obstackles eers sonder die locker. Met my Pajero IFS en IRS engage sy locker oombliklik so ek skakel hom baie keer net vir 2 tree of so aan waar ek seriously crossaxle en skakle hom dan dadelik weer af. Deur so te ry forseer jy jouself om beter lyne te soek en die terein beter te lees.
User avatar
cprinsloo
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 859
Joined: Sun Jul 15, 2007 6:00 pm
Town: Nelspruit
Vehicle: 1998 D/C 4x4
Real Name: Chris
Club VHF Licence: X52
Location: Mpumalanga

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by cprinsloo »

Hi Bennie,

Ek stem 100% saam. Ek dink net party ouens sal nie besef dat 'n diff lock kan veroorsaak dat 100% van die torque na een sideshaft oorgedra kan word nie, en dat dit ook goed kan laat breek.

Ezere,

Castos op hierdie forum is voorsitter van die klub. My kop is nou net vol diff goeters!

Cheers,

Chris
1998 Hilux D/C Lexus VVTi
User avatar
hilex08
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Posts: 471
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:03 pm
Town: Springs
Vehicle: Hilex V8, Ford Ranger 2500 td, C55 AMG
Real Name: Hennie

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by hilex08 »

Dankie Bennie vir die inligting, ek het dit nie geweet nie.

Ek ry al jare (23) met my ou luxie, met imported diff's en het nog nooit difflocks gehad nie, en of dit nodig gehad nie.

Ek dog om diff locks te he was n moet, en ek het begin "agter die tyd" voel. :oops:

:roll: ok ek het pinion gear gebreek :roll: , Maar Lucas het my gewys dat hy van die begin af nie reg was nie, nadat ek in 1992 die diff laat overall het, en hy het al die jare gehou totdat die lexus gewys het wies baas.......

Lucas reken die Colt diff is sterker as die hilux diff, en sal later uitkyk vir so iets, maar sover hou die diff, nadat Lucas hom ge "fix" het, met pirate parte en all !! 8)
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Chris. Ek sal Castos kontak. Dankie

Die locker vs geen locker debat sal nooit einde kry nie................... :D
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
User avatar
cprinsloo
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 859
Joined: Sun Jul 15, 2007 6:00 pm
Town: Nelspruit
Vehicle: 1998 D/C 4x4
Real Name: Chris
Club VHF Licence: X52
Location: Mpumalanga

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by cprinsloo »

Hi Ezere,

Ek laaik lockers, eendag as ek groot is sal ek vir my wa ook koop!

Cheers,

Chris
1998 Hilux D/C Lexus VVTi
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Chris

Dis hoekom ek vol lockers op my single cab het. Die twee lockers vir my D/K is oppad. :D
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
User avatar
cprinsloo
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 859
Joined: Sun Jul 15, 2007 6:00 pm
Town: Nelspruit
Vehicle: 1998 D/C 4x4
Real Name: Chris
Club VHF Licence: X52
Location: Mpumalanga

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by cprinsloo »

Hi Ezere,

Wat ook blykbaar werk is "Boere lockers" (My term). Het dit al gesien maar die ouens wou nie die geheim deel nie, maar dit werk blykbaar so: toe die immobilisers so 20 jaar terug uitgekom het, het die goed die remme ook geaktiveer. Dis blykbaar een of ander silindertjie in die briekpyp. Nou vat mens van die goed en installeer dit verkeerd om in elke pyp na elke wiel toe (sodat dit die vloeistof drukking sal keer, dan kan daai wiel nie rem nie). As jy nou met een wiel sit wat spin, dan aktiveer jy die silindertjie na die ander wiel toe, terwyl hy spin trap jy nou die rem, die een wat spin word gerem en die ander een kan dan wringkrag kry. Maar ek weet nie of mens nog die goed kry nie. Weet ook nie hoe wettig dit is nie. Die ouens wat die National 4x4 cahlenge doen het ook sulke goed op, dan briek hulle bv. net een agterwiel en hy draai op 'n tiekie. Manual Traction Control!!

Cheers,

Chris
1998 Hilux D/C Lexus VVTi
User avatar
Umvubu
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Posts: 152
Joined: Thu Sep 13, 2007 2:51 pm
Town: Lydenburg
Vehicle: Hilux D/C 4Y & Hilux S/C 2.4D & Musso 602EL
Real Name: Ezere Du Plessis

Re: Hilux 4x4 nou 2x4

Post by Umvubu »

Hallo Chris

Het al gehoor van daai "lockers". Weet net nie hoe betroubaar hulle is op die lang termyn nie. My lockers het my al kwaai bederf dit maak dinge net soveel makliker, dan is vroulief nie soveel op jou case as jy 'n hindernis moet stormloop sonder lockers nie. :twisted:

Ezere
1993 Hilux 2.4D S/C - 31" Khumo Muds , Lockers F/R , OME Suspension , Snorkel , Extended Shackles etc
1996 Ssanyong Musso 602EL - OME Suspension
Post Reply

Return to “The Workshop”