Spaarwiel en jerry-kanne op die roofrack ?

Discuss anything here as long as it is clean. Having a hard time with your Skoonma, tell us about it here, or discuss the Rugby. Whatever you feel like talking about.
JJBotes
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
Town: Witbank
Vehicle: KZ-TE

Spaarwiel en jerry-kanne op die roofrack ?

Post by JJBotes »

Goeie naand

Ek het so bietjie advies of “brain storming” nodig.

Ek het 2 dubbel jerry-kan houers 2 vir diesel (nog net 1 keer gebuik) en 2 vir water (al `n paar keer gebruik).
My spaar wiel lê agter in my canopy want my extra diesel tenk vat sy plek. So ek laai hom gereeld op die roofrack as ek al mamma en die kinders se tasse en sakke moet laai vir `n naweek. :problem: :surrender:

Ek wil nog `n roofrack op my canopy sit en my spaarwiel permanent op die roofrack sit. Nou is my vraag soos volg :

Sit ek die spaarwiel op die canopy en die jerry-kan houers op die dak of sit ek die jerry-kan houers op canopy en die spaarwiel die bakkie se dak?
:thumbup:
Rollercoaster639
Low Range 4WD
Low Range 4WD
Town: Bethal MP
Vehicle: Hilux 2.8 4x4 AT extended cab.
Club VHF Licence: X84

Re: Spaarwiel en jerry-kanne op die roofrack ?

Post by Rollercoaster639 »

Add a second fuel tank under the bakkie and get rid of the jerry cans. With a second tank you will seldom need the jerry cans, anyway they always make a mess and you end up smelling of diesel. This will also keep your centre of gravity low. I have two 80l tanks and can easy do 1200km fully loaded. Very little places that one will need to go further than this without a filling station.

Spare tyre looks cool on the roof :cooldude: but not very practical if you have too many candles on the cake.
JJBotes

Post by JJBotes »

I have an extra tank diesel tank, that’s why I’ve only used the diesel jerry cans once, but every time I go camping/fishing I take my own drinking water., so I load 2 water jerry cans.
Mud Dog
Town: East London
Vehicle: '90 SFA Hilux DC 4X4, Full OME, 110mm lift. Brospeed branch, 50mm ss freeflow exhaust. 30 x 9.5 Discoverer S/T's on Viper mags. L/R tank. (AWOL) '98 LTD 2.4 SFA, dual battery system. Dobinson suspension, LR tanks, 31" BF mud's.
Club VHF Licence: HC103

Post by Mud Dog »

Rollercoaster639 wrote:Add a second fuel tank under the bakkie and get rid of the jerry cans. With a second tank you will seldom need the jerry cans, anyway they always make a mess and you end up smelling of diesel. This will also keep your centre of gravity low. I have two 80l tanks and can easy do 1200km fully loaded. Very little places that one will need to go further than this without a filling station.

Spare tyre looks cool on the roof :cooldude: but not very practical if you have too many candles on the cake.
Exactly! Load all your heavy stuff as low as possible. Fuel, water and spare tyres are of the heaviest items you will carry .... essential that they are low down. Centre of gravity is more important than most guys realise, even if it's just a road trip .... you might have to swerve suddenly to avoid a stray animal or some other unexpected hazard. A low COG might be all that saves you from rolling the vehicle.

By all means keep the RR, but use it only when there is no other packing space available, and then only load the lightest stuff up there. It could save your life or that of a loved one.

;-)
When your road comes to an end ...... you need a HILUX!.

Life is like a jar of Jalapeño peppers ... what you do today, might burn your ass tomorrow.
Don't take life too seriously ..... no-one gets out alive.
It's not about waiting for storms to pass. It's about learning to dance in the rain.
And be yourself ..... everyone else is taken!
JJBotes

Post by JJBotes »

I have taken things like centre of cavity into account. My bakkie seldom sees speeds above 110km/h and I don’t do any serious off-roading where I feel that a roll-over could be threat.

Its definite that I want the wheel and the jerry can holders on the roof, I just don’t know which way around I must mount them. O, what I must add is that I use the empty jerry can holder to load fire wood, when I take wood along.
Last edited by JJBotes on Thu Aug 30, 2012 10:16 pm, edited 1 time in total.
JJBotes

Post by JJBotes »

Mud Dog wrote:
Rollercoaster639 wrote:Add a second fuel tank under the bakkie and get rid of the jerry cans. With a second tank you will seldom need the jerry cans, anyway they always make a mess and you end up smelling of diesel. This will also keep your centre of gravity low. I have two 80l tanks and can easy do 1200km fully loaded. Very little places that one will need to go further than this without a filling station.

Exactly! Load all your heavy stuff as low as possible. Fuel, water and spare tyres are of the heaviest items you will carry .... essential that they are low down. Centre of gravity is more important than most guys realise, even if it's just a road trip .... you might have to swerve suddenly to avoid a stray animal or some other unexpected hazard. A low COG might be all that saves you from rolling the vehicle.

By all means keep the RR, but use it only when there is no other packing space available, and then only load the lightest stuff up there. It could save your life or that of a loved one.

;-)
So where do I put my spare wheel ?
Mud Dog
Town: East London
Vehicle: '90 SFA Hilux DC 4X4, Full OME, 110mm lift. Brospeed branch, 50mm ss freeflow exhaust. 30 x 9.5 Discoverer S/T's on Viper mags. L/R tank. (AWOL) '98 LTD 2.4 SFA, dual battery system. Dobinson suspension, LR tanks, 31" BF mud's.
Club VHF Licence: HC103

Post by Mud Dog »

Enlarge the original tank, throw the extra tank out and put the spare wheel back where it belongs. Alternately fit one of those extra tanks that allow you to still fit the spare underneath, or, fit a swing-arm for the spare (not the most ideal, but still a lot better than on the roof. ;-)
When your road comes to an end ...... you need a HILUX!.

Life is like a jar of Jalapeño peppers ... what you do today, might burn your ass tomorrow.
Don't take life too seriously ..... no-one gets out alive.
It's not about waiting for storms to pass. It's about learning to dance in the rain.
And be yourself ..... everyone else is taken!
ThysdJ
Town: Brackenfell
Vehicle: 2010 Hilux D4D 3.0 D/C 4x4
Club VHF Licence: HC102

Post by ThysdJ »

Op die bonnet? Ek sou hom binne in die bak sit vir normale dag tot dag gebruik. En op die bakkie se dak as ek op n trip gaan. Hy is effens meer aerodinamic as 4jerries. Sit die jerries eeg agter die spaarwiel.

thys@teamoffroad.co.za
Thys de Jager
CEO and Refreshments Manager at Team Offroad.

2010 Hilux 3.0 D4D D/C 4x4 with GOMAD "Brood" Canopy. Tripod.
1997 Jeep Wrangler TJ 4.0 Sport. The original SFA. AGA... Gooi kole
email: thys@teamoffroad.co.za

Like Team Offroad on Facebook...
JJBotes

Post by JJBotes »

Jy moennie grap nie ek het ak baie gedink aan daai bonnet storie . . . .

Op die oom lik is dit wat ek doen met wiel,maar dit begin nou al `n frydag-sondag storie raak.Vrydag na werk haal ek die wiel uit die bak uit en laai dit op die dak,sondag haal ek hom weer af . . . . . . . dit vat tyd en op `n sondag is daai wiel swaar.

Jou punt oor “aerodynamics’’ is `n goeie.
ToyX4
Monster Truck
Monster Truck
Town: Ottosdal
Vehicle: Rocky's

Post by ToyX4 »

Die areodynamics is n goeie punt, maar ek sou die jerries, wat swaarder vol is as die spaarwiel, op die dak sit. Dan is daar nie so baie gewig agter op die bak nie.
Ek wil dieselfde op my stasiewa doen, maar ek gaan die jerry kanne plat neersit, juis oor die aerodinamika.
ImageImage
JJBotes

Post by JJBotes »

Jip, dis nog `n ding, en wanneer ek die Jerry-kanne laai is die bak gewoonlik vol gelaai. . . . . . . . .Dis `n moeilike besluit.
Deonpretorius
High Range 4WD
High Range 4WD
Town: Heidelberg
Vehicle: Hilux 3d4d Landcruiser 4.2

Post by Deonpretorius »

Dink dan daaraan om maar n offroad trailer te kry wat klaar gepak is met alles dan is dit net haak en weer af haak Sondag en dan het jy sommer baie ekstra pak plek
stephanvaneeden
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Town: Pretoria
Vehicle: 2012 Hilux 3.0 D4D D/C 4X4

Post by stephanvaneeden »

En as jy 'n trailer het dan gebruik jy daai RR net vir 'n easy awn.
JJBotes

Post by JJBotes »

Ek weet baie van julle gaan nie saam my besluit stem nie, maar ek het vandag die spaarwiel op die canopy gesit.

Een van die Jerry-kan brackets is reeds af gehaal, ek moet nou net die ander een 90 graade draai.

As die storie later vir my probleme gee sal ek maar kyk vir `n tow-bar met "sparewheel carrier".
Attachments
DSCN0052.jpg
DSCN0052.jpg (51.03 KiB) Viewed 2397 times
DSCN0062.jpg
DSCN0062.jpg (48.47 KiB) Viewed 2397 times
DSCN0060.JPG
DSCN0060.JPG (34.99 KiB) Viewed 2397 times
TOYODA
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Town: Pretoria
Vehicle: '89 YN67R with Ford V6 3.0

Post by TOYODA »

JJ,

Ek sit met die selfde probleem met spaarwiele. Ek gaan vroeg in die nuwe jaar daarna kyk om die dubble spare wheel carrier agter bumper self te bou.

PM vir Willem01 op die forum. Hy het sy IFS gekoop met 'n home-made dubble spare wheel carrier agter op. Miskien kan hy vir jou fotos stuur van hoe dit gebou is.
GI Jane
Monster Truck
Monster Truck
Town: Strand WC
Vehicle: Toyota Hilux 4x4, 2.41t Raider 1998 DC - front & rear difflock, 140lt fuel tank, 31" BFG a/t, snorkel, drawer system, alucab canopy, driver with attitude.
Club VHF Licence: X112

Post by GI Jane »

Ek het n back bumper laat bou wat of 2 spaar wiele kan dra of/ n spaar wiel en n jerry kan houer wat 2 jerry cans kan dra. Na ek my long range tank op my bakkie laat sit het, sit die een spaar wiel bietjie laag onder my hilux, as ek trails ry haal ek hom af, as ek overlanding doen sit ek hom weer terug want ek het nie die clearance so nodig nie... Dan hou ek die ander spaar wiel op die carrier en 2 jerry kanne petrol... Al het ek n 140 l petrol tenk is daar tye waar ek daai ekstra 40 l nodig het...

Die agterste bumper het my iets gekos, maar dit is die moeite werd... Julle mans sal dit moontlik kan doen, maar daar is nie n kans dat ek of n vol jerry kan of n spaar wiel van n roofrack sal kan afkry of opsit...
Mudhole 9 copy.jpg
(174.42 KiB) Downloaded 238 times
daai swart swingarm aan die regte kant vat jerry kan houers met die jerry kanne, ek haal hom af as ek hom nie nodig het nie...
george
Monster Truck
Monster Truck
Town: Velddrif
Vehicle: Triton 3.5l V6
Club VHF Licence: HC107

Post by george »

Julle mans sal dit moontlik kan doen, maar daar is nie n kans dat ek of n vol jerry kan of n spaar wiel van n roofrack sal kan afkry of opsit...
Goeie punt Val.Jou Afrikaans raak goed :thumbup:
"The World is a book, and those who do not travel read only a page.-Saint Augustine"
GI Jane
Monster Truck
Monster Truck
Vehicle: Toyota Hilux 4x4, 2.41t Raider 1998 DC - front & rear difflock, 140lt fuel tank, 31" BFG a/t, snorkel, drawer system, alucab canopy, driver with attitude.

Post by GI Jane »

george wrote:
Julle mans sal dit moontlik kan doen, maar daar is nie n kans dat ek of n vol jerry kan of n spaar wiel van n roofrack sal kan afkry of opsit...
Goeie punt Val.Jou Afrikaans raak goed :thumbup:
Thanks George, is altyd net bekommerd dat n woord wat ek nie mooi verstaan inglip en dis n vloekwoord of iets... maar die woordeboek is handig.... sorry offtopic..
JJBotes

Post by JJBotes »

Ek sal hom maar toets en kyk hoe hy vir my werk. Ek wil nie elke keer die spaarwiel moet los maak en swaai as ek `n pram by die mall moet in of uit laai nie. Maar dalk is dit die pad wat ek later sal stap, sal maar sien.
Niel
Town: Cape Town
Vehicle: 2014, DC, D4D 3.0, 4x4

Post by Niel »

Ek sit ook die 2nd spare op die canopy roof rack saam met j-kanne en water kanne. Die diesel kanne word op die laaste plek waar diesel beskikbaar is volgemaak. Stem saam met Thys se manier van pak.ek strap die wiel buiten die spaarwiel fitting (front runner)ook net om seker te maak die tyre gaan nie maklik opstyg nie.
george
Monster Truck
Monster Truck
Town: Velddrif
Vehicle: Triton 3.5l V6
Club VHF Licence: HC107

Post by george »

JJBotes wrote:Ek sal hom maar toets en kyk hoe hy vir my werk. Ek wil nie elke keer die spaarwiel moet los maak en swaai as ek `n pram by die mall moet in of uit laai nie. Maar dalk is dit die pad wat ek later sal stap, sal maar sien.
Dit was maar my rede ook hoekom ek my spaarwiel op die dak gegooi het.Veral mamma het gekla as sy die heeltyd die spaar band moet oopswaai.
"The World is a book, and those who do not travel read only a page.-Saint Augustine"
GI Jane
Monster Truck
Monster Truck

Post by GI Jane »

That's the purpose of the alu canopy which has side flaps to load and unload things, and then you don't have to always open the spare wheel carrier...

Return to “Open Discussion”